A fi sclavul lui Allah subhana wa ta'ala-semnificatie

Etichete: ,

As-salamu aleykom wa rahmatullahi wa barakatuhu,


"Inrobirea" fata de Allah subhana wa ta'ala , este ceea ce El a poruncit in cartea sa si este Mesajul cu care El i-a trimis pe Mesagerii Sai,asa cum spune El in (interpretarea sensurilor):

<<Noi am trimis la fiecare comunitate un trimis [ca sa le zica]:„Adorati-L pe Allah si tineti-va departe de Taghut!" Pe unii dintre ei i-a calauzit Allah, insa altora le-a fost harazita ratacirea.Purcedeti prin lume si vedeti care a fost sfarsitul celor care i-au socotit mincinosi [pe trimisii Nostri]!>>

[Al-Nahl 16:36].


Cuvantul "Uboodiyyah (sclavie), in araba provine de la cuvantul Ta'beed (inrobire, subjugare),fraza "Abbadtu'l-tareeq" inseamna "am facut drumul neted si usor pentru a merge pe el ".

Inrobirea sclavilor fata de Allah are doua sensuri, unul general si unul specific.Daca atunci cand spun "sclav", vreau sa spun al-mu'abbad, adica, subjugat, acest lucru este general si include toate lucrurile create, atat in taramurile​​ superioare cat si in cele inferioare,sensibile sau nu, insufletite sau neinsufletite, mobile sau statice,credinciosi sau necredinciosi, virtuosi sau imorali, pentru ca fiecare creatura este subjugata lui Allah si este sub controlul Sau, şi pentru fiecare exista o limita care finalizeaza existenta sa.


Daca prin "sclav" vreau sa spun Al-'aabid,adica, cel care-L adora pe  Allah si se supune poruncilor Sale,acest sens se aplica in mod specific credinciosilor si-i exclude pe kaafireen,deoarece credinciosii sunt sclavii reali ai lui Allah, care-I atribuie Domnia si Divinitatea Lui Singur si recunoaste Numele si atributele Sale, si nu asociaza nimic cu El. Asa cum Allah subhana wa ta'ala spune in povestea despre Iblees (interpretarea sensurilor):

<<39. A zis (Iblees): „Doamne, pentru ca m-ai dus in ratacire, le voi impodobi lor [lucrurile de] pe pamant si-i voi duce pe ei toti in ratacire,

<<40. Afara de robii Tai curati si alesi dintre ei!"

41. A zis (Allah):„Acesta este un drum drept [care duce] catre Mine!

42. Tu nu vei avea putere asupra robilor Mei, afara numai de cei care te-au urmat dintre cei amagiti,>>

[Al-Hijr 15:39-42]


In ceea ce priveşte "ibaadah" (adorarea) pe care Allah ne-o porunceste, acesta este un cuvant care include toate cuvintele si faptele  pe care Allah le iubeste si de care este multumit,ambele deschise sau ascunse,si  exclude tot ceea ce le-ar putea anula. Aceasta definitie include Shahaadatayn,Salaah, Hajj, postul,jihaadul de dragul lui Allah, poruncirea binelui si interzicerea a ceea ce este rau,si credinta in Allah,in ingerii Sai,in mesagerii Sai si in Ziua Judecatii. Baza acestei adorari este puritatea intentiei, astfel incat obiectivul adorarii  sa fie pentru a cauta fata lui Allah subhana wa ta'ala, Allah spune (interpretarea sensurilor):

"17. In vreme ce va fi ferit de el cel evlavios,

18. Care da averea lui [ca milostenie] si se curateste

19. Si care nimanui nu-i face un bine pentru a fi rasplatit,

20. Ci numai cautand Fata Domnului sau Cel Preainalt.

21. Si el va fi multumit!"

[Al-Layl 92:17-21]


Deci, puritatea intentiei este esentiala, asa cum este si sinceritatea, astfel incat credinciosul se straduieste sa urmeze ceea ce Allah a poruncit si sa evite ceea ce El a interzis, pregatindu-se pentru intalnirea cu Allah subhana wa ta'ala renunta la sentimentele de neajutorare si lene, şi se abtine de la a urma propriile sale dorinte, asa cum Allah subhana wa ta'ala spune (interpretarea sensurilor):

<<O, voi cei care credeti! Temeti-va de Allah si fiti cu cei iubitori de adevar!>>

[Al-Tawbah 9:119]


De asemenea, este esential sa se urmeze Mesagerul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui), deci, ar trebui ca adorarea lui Allah, sa fie in conformitate cu ceea ce El a prescris, si nu in conformitate cu  ceea ce fiintele umane doresc sau inoveaza.Acesta este scopul de a urma Profetului care a fost trimis de Allah, Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui). Puritatea intentiei, sinceritatea si urmarea Mesagerului sunt esentiale. Odata ce aceste probleme sunt intelese, va fi clar pentru noi ca tot ceea ce merge impotriva acestor lucruri esentiale este, de fapt,sclavia fata de oameni. Deci,ostentatia este o forma de sclavie fata de oameni, Shirk-ul este o forma de sclavie fata de oameni;negarea poruncilor lui Allah si atragerea maniei Sale,in scopul de a castiga aprobarea oamenilor sau a le face pe plac,este o forma de sclavie fata de oameni.


Toti aceia care pun  propriile dorinte inaintea ascultarii lui Allah, au trecut dincolo de limitele "Uboodiyyah (inrobirea fata de Allah), si au deviat de la Calea cea Dreapta. Prin urmare, Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) a spus: "Pierdut este sclavul dinarului,pierdut este sclavul dirhamului, pierdut este sclavul pânzei fine si pierdut este sclavul catifelei. Daca-i este dat ceva, el este multumit si daca i se nega ceva, el este furios.Pierdut este el! "


Sclavia fata de Allah include si implica dragoste, teama şi speranta. Sclavul il iubeste pe Domnul sau, se teme de pedeapsa Lui si spera la Mila si recompensa Lui. Acestia sunt cei trei piloni esentiali ai "Uboodiyyah. Sclavia fata de Allah este o onoare, nu o cauza de umilire.


Ii cerem lui Allah sa ne faca,dintre sclavii Lui drepti. Fie ca Allah sa-l binecuvanteze Profetul nostru Muhammad.


Sursa: Islam Q&A -Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu