Duhul (rooh) exista din eternitate sau este creat?

As-salamu aleykom wa rahmatullahi wa barakatuhu,



Nimeni nu are dreptul de a-L descrie pe Allah, decat în modul în care El s-a descris pe Sine sau Trimisul Lui (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) L-a descris, pentru că nimeni nu ştie mai multe despre Allah decât Allah, şi nici o fiinţă creată nu are mai multe cunoştinţe despre Creatorul său
decât Mesagerul lui Allah (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui). Allah spune (interpretarea sensurilor):

,,Spune: "Voi sunteti mai stiutori sau Allah?
Sura Al Baqara:140

Si nu urma [lucrul despre ]care nu ai cunostinta !Auzul si vazul si inima , pentru toate acestea vei fi intrebat."
Sura Al Isra:36

Spiritul sau sufletul nu este unul dintre atributele lui Allah, mai degrabă este unul dintre lucrurile care au fost create de Allah.El este menţionat în alaturi de numele lui Allah, în unele texte in semn de onoare, pentru ca Allah este Creatorul său şi Suveranul sau , El le ia (la moarte) cand voieşte şi El le intoarce (invie) cand voieste El.
Ceea ce noi spunem despre spirit este la fel ca atunci cand spunem "Casa lui Allah","cămilă lui Allah", "sclavii lui Allah" şi "Mesagerul lui Allah". Toate aceste lucruri create sunt menţionate alaturi de Allah cu scopul de a le onora.
Printre textele în care spiritul este menţionat alaturi de Allah este versetul (interpretarea sensurilor):
,,Apoi l-a plasmuit pe el si a suflat in el duhul Sau si v-a dat voua auzul, ochii si inimile. Insa voi îi aduceti atat de putin multumire!”
Sura 32:9

Aici este vorba de Adam (pacea fie asupra lui). Allah spune, de asemenea, cu privire la Adam (traducerea sensurilor):
,,lar cand il voi face si voi sufla in el din duhul Meu, voi sa cadeti dinaintea lui, prosternandu -va!"
Sura Al Hijr 15:29

Şi Allah spune:
,,17. Si a pus intre ea si intre ei un val! Si atunci am trimis la ea Duhul Nostru (ingerul Gavril), care i s-a aratat cu infatisarea unui om adevarat.
18. A zis ea: “Caut aparare la Cel Milostiv fata de tine! Daca tu esti cuvios, [nu te apropia de mine]!”
19. I-a raspuns el: “ Eu sunt numai un trimis al Domnului tau ca sa-ti vestesc un prunc curat!”
[Maryam 19:17-19]

Aici cuvântul "rooh" (spiritul) se referă la sclavul şi Trimisul lui Allah Jibreel, pe care El la trimis Mariei. Allah îl menţionează aici împreună cu El în fraza roohuna (rooh nostru sau spiritul Nostru),in semn de respect.Tot aici El menţionează o fiinţă creată împreuna cu Creatorul său.

Într-un hadith mai lung cu privire la mijlocire se spune: "Atunci Moise va veni şi va spune:" Eu nu sunt capabil pentru aceasta,mai bine du-te la "Isus pentru că el este spiritul creat de Allah si un cuvant de la El. "
Relatat de Al-Bukhari, 7510, Muslim
193.
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (fie ca Allah sa aiba mila de el) a spus: pur şi simplu mentionarea unui lucru impreuna cu Allah nu înseamnă că acest lucru este un atribut divin,mai degrabă lucrurile specifice create pot fi menţionate alaturi de Allah şi atributele lor nu sunt atribute divine, în conformitate cu consensul invatatilor - la fel ca în fraza,"Casa lui Allah", "cămilă lui Allah","sclavii lui Allah". Acelaşi lucru se aplică şi la fraza"duhul (rooh) lui Allah", în conformitate cu primele generaţii de musulmani şi de imami şi obiceiurilor acestora. Dar dacă ceva este unul din atributele Sale şi nu este un atribut comun folosit de către oricine altcineva si este menţionat alaturi de El, cum ar fi cuvantul lui Allah, cunoaşterea lui Allah,mâna lui Allah, şi aşa mai departe,atunci acesta este unul dintre atributele Sale.
Citat din al-Jawaab al-Saheeh,4 / 414.

Acest principiu a fost menţionat de Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah în mai multe locuri. Ideea este că lucrurile care sunt menţionate alaturi de Allah sunt de două tipuri:
1 - Entităţile care exista
separat.
Acestea sunt menţionate în legătură cu Allah cu scopul de a le onora, cum ar fi Casa lui Allah şi cămilă de Allah, şi de asemenea,spiritul (rooh) a lui Allah, care nu este un atribut divin, ci mai degraba este ceva care exista separat .Prin urmare, Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus, în conformitate cu un hadith lung relatat de al-Bara ibn Aazib care descrie modul în care omul moare şi sufletul sau spiritul (rooh) iese:" a iesit afara curgang ca o picatura de apa din gura unui recipient şi el (Îngerul Morţii) l-a luat, si atunci cand el la luat, ei (ingerii) nu-l lăsara în mâna lui nici pentru o clipă,l au luat si l-au pus în giulgiul acela parfumat ...si venea de acolo afara un miros la fel ca cele mai bune parfumuri de mosc de pe fata pamantului si ei urca cu el... "
A se vedea acest hadith in Ahkaam al-Yanaa ’iz de al-Albaani , p. 198

Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) a spus: "Când sufletul (rooh) este luat, ochii il urmeaza".
Relatat de Muslim 920
Cu alte cuvinte, atunci când sufletul este luat ochii il urmeaza,pentru a vedea unde se duce.Toate acestea indică faptul că sufletul (rooh) este ceva care exista separat.

2 - Atributele care nu există separat,mai degrabă au nevoie de o entitate de care sa aparţina, cum ar fi cunoasterea,voinţa şi puterea.Si se spune, "cunoaşterea lui Allah" ,,vointa lui Allah,şi aşa mai departe, acestea sunt atribute care se menţionează alaturi de Cel căruia îi aparţine.

Ibn al-Qayyim (fie ca Allah sa aiba mila de el) a spus în cartea sa al-Rooh:
...Există rooh din eternitate sau este ceva care este creat?Apoi a zis: Aceasta este o problemă in care unii cercetători au greşit şi mai multe grupuri din fiii lui Adam au ratacit cu privire la aceasta, dar Allah a ghidat de urmaşii Mesagerului Sau la adevărul clar cu privire la aceasta.Mesagerii lui Allah (pacea si binecuvantarea fie asupra lor) au fost unanim de acord că sufletul este creat si instruit.Aceasta este o idee de bază în religia Mesagerilor lui Allah ( pacea si binecuvantarea fie asupra lor),la fel cum este o credinţă de bază în religia lor, că universul este creat, şi ca corpurile fizice vor fi înviate şi că Allah este Singurul Creator şi totul în afară de El este creat.
Apoi, el l-a citatat pe al-Haafidh Muhammad ibn Nasr al-Marwazi spunand:Nu există nici un conflict între musulmani cu privire la faptul că sufletele (arwaah) care sunt în Adam şi in fiii lui şi in Isus şi in ceilalţi fii ai lui Adam sunt toate create de Allah, care le-a creat ,le-a modelat şi le-a făcut,dupa aceea El le-a menţionat alaturi de El,după cum El spune (interpretarea sensurilor):
,,Si El v-a supus vouã toate cele care se aflã în ceruri si care se aflã pre pãmânt; toate sunt de la El."
[Al-Jaathiyah 45:13]

Unele persoane pot fi confuze cu privire la ceea ce Allah spune despre Isus (pacea fie asupra lui) în versetul (interpretarea sensurilor):
,,Mesia Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah, cuvantul Sau pe care l-a transmis Mariei si un duh de la El."
[Al-Nisa '4:171]
Unii cred,asa cum creştinii fac, că cuvântul min (lit. din) presupune a fi o parte din El şi că Rooh (spiritul) este o parte a lui Allah. De fapt,cuvântul min aici, înseamnă că acest Duh vine de la Allah, punctul de pornire şi originea este de la Allah, pentru că El este Creatorul şi Controlatorul sau.

Ibn Katheer ( Allah sa aiba mila de el) a spus: Cuvintele din verset şi hadith, "un duh (Rooh) de la El" sunt ca in versetul (interpretarea sensurilor):
,,Si El v-a supus vouã toate cele care se aflã în ceruri si care se aflã pre pãmânt; toate sunt de la El."
[Al-Jaathiyah 45:13]

"De la El", înseamnă că este creat de El şi vine de la El, nu de la El, în sensul de a fi parte din El,asa cum creştinii spun. Mai degrabă se referă la originea acestui suflet, care este la fel ca în primul verset citat. Mujaahid a spus că sintagma "şi un Duh de la El" înseamnă un mesager de la El. Altii au spus că aceasta înseamnă dragoste de la El,dar prima varianta este mai corecta,pentru că el (rooh) este o fiinţă creata, un suflet creat, iar sufletul este menţionat alaturi de Allah pentru a-l onora sau in semn de respect,la fel cum cămila,Casa sunt menţionate alaturi de Allah în alte versete (interpretarea sensurilor):
,,Aceasta este camila de la Allah,daruita voua drept semn.Lasati-o sa manance pe pamantul lui Allah si nu o atingeti cu nici un rau, ca sa nu va ajunga un chin dureros!"
[Al-A'raaf 7:73]

"...Nu-Mi face Mie nimic ca asociat si curateste Casa Mea pentru aceia ce o inconjoara si pentru aceia care stau in picioare rugandu-se si pentru cei ce se inchina sau se prosterneaza !"
[Al-Hajj 22:26]
Şi se spune într-un hadith Saheeh: "Intrati dupa Domnul meu în casa Lui", ,,casa"este menţionata alaturi de numele lui Allah in semn de respect. Toate acestea sunt de acelaşi tip şi sunt clasificate in acelasi mod.
Citat din Tafseer Ibn Katheer, 1 /784

Al-Aloosi ( Allah sa aiba mila de el) a spus: Este relatat faptul că un medic calificat creştin al-Rasheed discuta intr-o zi cu ‘Ali ibn al-Husayn al- Waaqidi al-Marwazi si ia spus:" În cartea ta există ceva care indică faptul că Isus(pacea fie asupra lui) este parte a lui Allah", şi a recitat acest verset pentru el (interpretarea sensurilor):
"Mesia Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah, cuvantul Sau pe care l-a transmis Mariei si un duh de la El [lit. de la El] "
[Al-Nisa '4:171]
Al-Waaqidi recitat versetul (interpretarea sensurilor):
" Si El v-a supus vouã toate cele care se aflã în ceruri si care se aflã pre pãmânt; toate sunt de la El."
[Al-Jaathiyah 45:13]
şi a spus: Apoi,asta înseamnă că toate lucrurile trebuie să fie, de asemenea, o parte din El, înălţat şi
glorificat să fie El.Creştinul a încetat sa discute si a devenit musulman.

Si Allah stie mai bine!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu