Versete din Qur'an dupa recitarea carora trebuie sa se efectueze Sujood Al-Tilaawah

Exista cincisprezece locuri in Qur'an dupa care ar trebui sa efectueze sajdat al-tilaawah (prostrernarea dupa recitarea unora dintre versete).Acesta a fost relatat de 'Amr ibn al-' Aas care a spus ca Trimisul lui Allah (pacea şi binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) a recitat cincisprezece versete din Qur'an,dupa care trebuie efectuat sajdat al-tilaawah, dintre care trei sunt in Al-Mufassal si doua in Soorat Al-Hajj.Acesta a fost relatat de Abu Dawood, Ibn Maajah, Al-Haakim şi Al-Daaraqutni, si clasificat ca hasan de al-Mundhiri şi Al-Nawawi.Cele cincisprezece versete sunt (interpretarea sensurilor):


"Chiar si cei ce sunt aproape de Domnul tau nu se socotesc prea mari pentru a-L adora pe El, ci ei Il preamaresc si se prosterneaza dinaintea Lui"

-SURAT AL-'A'RAF:206


"Inaintea lui Allah se prosterneaza [toti aceia] care sunt in ceruri si pre pamant, cu voie si fara voie, si la fel si umbrele lor dimineata si la asfintit."

-SURAT AR-RA'D:15


"Si in fata lui Allah se prosterneaza toate vietatile din ceruri si de pre pamant; si la fel si ingerii, fara ca ei sa fie trufasi."

-SURAT AN-NAHL:49


Spune: "De credeti voi in el ori nu credeti, aceia carora li s-a dat stiinta inaintea lui-daca li se citeste lor - cad, prosternandu-se, cu barbiile la pamant"

-SURAT AL-'ISRA':107


"..iar cand versetele Celui Milostiv li se recitau,ei cadeau prosternandu-se, plangand."

-SURAT MARYAM:58


" Oare tu nu vezi ca dinaintea lui Allah se prosterneaza cei din ceruri si cei de pre pamant, soarele, luna, stelele, muntii,copacii,vietatile si multi oameni? Insa multora li se cuvine osanda. Iar acela pe care il injoseste Allah, nu va afla pe cineva care sa-i dea

cinste. Allah face ceea ce voieste!"

-SURAT AL-HAJJ:18


"O, voi cei care credeti! Inclinati-va,prosternati-va si adorati-L pe Domnul vostru si faceti bine! Poate ca voi veti izbandi!"

-SURAT AL-HAJJ:77


" Si daca li se zice lor "Prosternati-va dinaintea Celui Milostiv", ei raspund: "Si ce este Cel Milostiv? Sa ne prosternam noi la ceea ce ne poruncesti tu?" Si aceasta sporeste nesuferirea lor."

-SURAT AL-FURQAN:60


"Oare nu voiesc ei sa se prosterneze lui Allah care face sa iasa la iveala cele ascunse in ceruri si pre pamant si care stie atat ceea ce tin ei ascuns cat si ceea ce marturisesc ei?"

-SURAT AN-NAML:25


"Ci numai aceia cred in versetele Noastre, care, atunci cand ele le sunt pomenite, cad, prosternandu-se, si aduc lauda si slava

Domnului lor, fara ca ei sa fie semeti."

-SURAT AS-SAJDA:15


"....Si David a socotit ca Noi il punem la incercare si s-a rugat de iertare Domnului sau si a cazut, prosternandu-se, si s-a cait"

-SURAT SAD:24


"Si printre semnele Sale sunt noaptea si ziua si Soarele si Luna.Insa nu va prosternati nici dinaintea Soarelui, nici dinaintea Lunii, ci prosternati-va dinaintea lui Allah care le-a creat pe ele, daca pe El II adorati voi."

-SURAT FUSSILAT:37


"Prosternati-va inaintea lui Allah si adorati-L!"

-SURAT AN-NAJM:62


"lar cand li se citeste Coranul nu se prosterneaza"

-SURAT AL-INSIQAQ:21


"Nu! Nu-i da lui ascultare, ci prosterneaza-te si apropie-te!"

-SURAT AL-'ALAQ:19


Al-Albaani a spus, in Tamaam Al-Minnah

(296):

"Dimpotriva, hadith-ul nu este hasan,deoarece include doi majhool [naratori necunoscuti].

Al-Haafiz a spus in Al-Talkhees,dupa ce a citat opiniile lui Al-Mundhiri si Al-Nawawi ca este hasan:'' Abd al-Haqq şi Ibn Qattaan l-a clasificat ca da'eef [slab] pentru ca-l include pe 'Abd Allah ibn-Munayn,care este majhool, iar cel care a narat de la el este Al-Haarith Sa'eed ibn al-'Atqi, care este, de asemenea, necunoscut ".

Ibn Maakoolaa a spus:" El nu a relatat nici un hadith în afară de aceasta. "

Prin urmare, Al-Tahhaawi a fost de părere ca nu exists nici o a doua sajdah spre sfarsitul surei Al-Hajj.Aceasta este, de asemenea,opinia lui Ibn Hazm, care a declarat în Al-Muhalla:

"Pentru ca nu este relatat în nici hadith saheeh ca  aceasta a fost traditia trimisului lui Allah (pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra lui), si nu exista nici un consens al invatatilor in acest sens. Dar a fost relatat cu un lant de naratori saheeh ca Umar ibn al-Khattaab, fiica lui 'Abd-Allah şi Abu Darda' efectuau sajdah dupa recitarea celui de-al doilea verset citat de Soorat Al-Hajj. "


Atunci, Ibn Hazm a discutat daca sajdah pentru celalalt verset citat este prescrisa in Islam. El a mentionat ca cercetatorii sunt de acord asupra primelor zece, la care efectuarea sujood-ului atunci cand se recita aceste ayaat este prescrisa.

Al-Tahhaawi, de asemenea, a relatat acest consens în Sharh Al-Ma'aani (1/211), dar el a spus ca sajdah în Soorat Fussilat a fost prescrisa,in loc de sajdah în Soorat Saad. Ambii savanti au relatat hadeth-uri cu isnaads saheeh de la Trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) cu privire la sajdahs in Sura Saad, Sura al-Najm,Sura Al-Inshiqaaq si Sura Al-'Alaq. Acestea ultime trei sunt din Mufassal, care au fost mentionate in hadith-ul de 'Amr citat mai sus.


In concluzie, chiar daca lantul de naratori al hadith-ului este slab, acesta este sustinut de consensul ummah,sau cel putin de marea majoritate, si prin hadeeth-uri saheeh care sustine restul acestuia, cu excepţia celei de a doua sajdah in Soorat Al-Hajj, pentru care nu exista nici o dovada in Sunnah sau in consensul invatatilor. Dar unii dintre Sahaabah se prosternau la recitarea acelui verset, si acest fapt ar putea fi luat ca proba,din moment ce nu este cunoscut  nimeni care i-ar fi contestat pe ei in aceasta privinta.


Pentru a rezuma, prostrernarea la recitare, ar trebui sa fie efectuata atunci cand este  recitat unul din cele cincisprezece versete citate mai sus.


Si Allah stie cel mai bine.


Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu