Arca lui Noe in Sfantul Coran

Etichete: , ,

As-salamu aleykom wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Allah subhana wa ta'ala spune in sura Hud din Sfantul Coran inca de acum 1400 si ceva de ani ,locul unde se afla Arca lui Noe

"25.Noi l-am trimis pe Noe la neamul sau [si a zis el]: "Eu sunt pentru voi prevenitor limpede,
26. Pentru ca voi sa nu-L adorati decat pe Allah, caci eu ma tem pentru voi de chinul unei zile dureroase".
27. Dar au zis capeteniile din neamul lui,care nu au crezut: "Noi nu vedem in tine decat un om ca si noi si nu vedem sa te fi urmat pe tine decat aceia care sunt vrednici de dispret dintre noi si fara pic de chibzuinta. Noi nu vedem sa aveti nici un merit fata de noi, ci va
socotim mai degraba niste mincinosi!"
28. A zis el: "O, neam al meu! Ce credeti voi? Daca eu am o dovada limpede de la Domnul meu si El mi-a dat indurare de la El,dar ochilor vostri ea le scapa,oare sa va silim noi la aceasta, daca voi o urati?
29. O, neam al meu! Eu nu va cer voua vreo avere in schimb, caci rasplata mea nu se afla decat la Allah. Si nici nu-i voi alunga eu pe cei care cred, caci ei II vor intalni pe Domnul lor. Insa eu vad ca voi sunteti un neam de ignoranti!
30. O, neam al meu! Cine ma va ajuta pe mine impotriva [pedepsei] lui Allah daca eu i-as alunga? Voi nu va dati seama?
31. Si eu nu va spun ca eu am comorile lui Allah si eu nu stiu nestiutul. Nici nu spun ca eu sunt un inger si nici nu spun acelora pe care ochii vostri li dispretuiesc ca Allah nu le va darui lor bine. Allah stie mai bine ce se afla in sufletele lor, iar eu as fi, asadar,dintre cei nelegiuiti!"
32. Au zis ei: "O, Noe! Te-ai certat cu noi si prea mult te-ai certat.Adu-ne noua cele cu care ne ameninti, daca tu esti dintre cei care spun adevarul!"
33. Le-a raspuns el: "O sa vi le aduca Allah daca El voieste, iar voi nu-L veti putea impiedica!
34. Si sfatul meu nu va este spre folos - de as vrea sa va sfatuiesc - daca Allah voieste sa va duca in ratacire. El este stapanul vostru si la El veti fi intorsi!"
35. Sau zic ei: "L-a nascocit!" Spune: "Daca eu l-am nascocit, atunci eu raspund pentru pacatul meu, insa eu sunt slobod de cele pe care le savarsiti!"
36. Si i s-a revelat lui Noe: "Nu vor crede din neamul tau decat aceia care deja au crezut,dar tu nu te intrista pentru ceea ce fac ei!
37. Si fa-ti area sub ochii Nostri si dupa inspiratia Noastra si nu-Mi mai pomeni despre cei care au fost nelegiuiti, caci ei sunt inecati!"
38. Lucra el la corabie si de cate ori trecea pe langa el cate o capetenie din neamul sau, il luau in deradere. Insa el le-a zis: "Daca radeti de noi, vom rade si noi de voi,asemenea cum radeti.
39. Si veti afla voi cui ii va veni chinul care-l va umili si peste cine va veni chinul dainuitor!"
40. lar cand a venit porunca Noastra si s-a involburat cuptorul, am spus Noi: "Adu pe ea din fiecare [semintie] cate doi soti si familia ta afara de cei impotriva carora hotararea a fost deja data -, si pe cei care au crezut".Insa nu au crezut impreuna cu el decat putini.
41. Si a zis el: "Urcati-va pe ea! In numele lui Allah va fi mersul ei si oprirea ei! Domnul meu este lertator, Indurator [Ghafur, Rahim]
42. Si cand a purces cu ei printre valuri ca muntii, l-a strigat Noe pe fiul sau, care statea deoparte: "O, fiul meu! Urca impreuna cu noi, nu fi laolalta cu necredinciosii!"
43. Dar a raspuns [fiul]: "Voi gasi refugiu pe un munte ce ma va apara de apa". I-a zis [atunci]: "Astazi nu este aparator de porunca lui Allah, afara de acela cu care El este indurator!" Si valurile i-au despartit pe ei doi, iar el a fost printre cei inecati!
44. Si s-a grait: "O, pamantule! Inghite apa ta!" si "O, cerule! Inceteaza [cu ploaia]!" Si a scazut apa si s-a implinit porunca, iar ea s-a asezat pe muntele Al-Judi. Si s-a grait: "Piara neamul de nelegiuiti!"
45. Si L-a chemat Noe pe Domnul sau si a zis: "Doamne, fiul meu este din familia mea! Fagaduinta Ta este Adevarul, iar Tu esti eel mai drept dintre cei drepti!"
46. A zis: "O, Noe! El nu este din stirpea ta.Aceasta [pe care a savarsit-o el] este o fapta necinstita. Nu-mi cere aceea despre care tu nu ai stiinta! Eu te indemn pentru ca tu sa nu fi printre cei nepriceputi!"
47. Atunci a zis: "Doamne, eu caut iertare la Tine ca Te intreb despre ceea ce nu s-ar cuveni sa Te intreb, iar de nu ma vei ierta si nu vei fi indurator cu mine, voi fi printre cei pierduti" .
48. S-a fost zis:"O, Noe! Coboara cu pace din partea Noastra si cu binecuvantari asupra ta si asupra comunitatilor ce se vor ivi dintre acei care sunt cu tine. Iar alte comunitati le vom lasa sa aiba parte de bucurie trecatoare si pe ele le va ajunge apoi chin dureros [venind] de la Noi.
49. Acestea sunt cateva vesti despre cele nestiute [de oameni], pe care Noi ti le revelam si pe care nu le-ati stiut nici tu, nici neamul tau,mai inainte de aceasta. Deci fii rabdator, caci sfarsitul va fi al celor tematori [de Allah]!
Sura Hud :25-49


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu