Actiuni makruh si acte de apostazie in timpul ceremoniilor de inmormantare






1.INTREBARE:

Dorim sa ne explicati daca ceea ce facem noi in timpul ceremoniilor de inmormantare este corect din punct de vedere al Shari'ah. Facem urmatoarele:

1.Recitam Surat Al-Fatiha la mormantul decedatului.
2.Oferirea condoleantelor poate dura trei zile sau mai mult, si mancam si bem in timpul ceremoniilor de inmormantare.
3.De la fiecare familie se colecteaza cate douazeci si cinci de riali si suma este data familiei decedatului.
4.Sacrificam o oaie sau un animal asemanator, la trei zile dupa deces.
5.Adunam pietricele in timp ce spunem " La ilaha illa Allah" cu glas tare, si le punem pe mormantul decedatului.
5.Femeile isi ridica glasurile , plangand si vaitandu-se, si se lovesc peste obraji, laudand pe decedat.
6.Femeile se imbraca cu haine negre ca semn de doliu.
7.Femeile nu fac nici un fel de treburi casnice in timpul perioadei lor de doliu, cum ar fi prepararea mancarii sau orice alt lucru facut de obicei de catre femei.





RASPUNS:

Laudat fie Allah!

Acestea sunt obiceiuri din jahiliya (era preislamica), sau inovatii blamabile, si va trebui sa renuntati la ele, si sa explicati si altora ca sunt gresite.

Cu privire la recitarea Qur'an-ului deasupra mormantului decedatului, aceasta nu este permisa, si nici una dintre primele generatii de musulmani (salafi) nu a facut aceasta. Daca ar fi fost ceva bun in acest lucru, l-ar fi facut ei inaintea noastra. Este relatat ca ar trebui sa fie citita Surat Ya-Sin persoanei care este pe moarte, inainte ca sufletul sa paraseasca corpul, dar dupa ce a decedat, la inmormatare, si dupa ce a fost ingropat, nu exista nimic ce ar trebui recitat, si nimeni nu ar trebui sa spuna sa spuna " La ilaha illa Allah" sau altceva similiar.

A oferi condoleante este Sunnah, insa nu este necesar sa fie oferite in timpul ceremoniei de inmormantare.Condoleantele pot fi oferite familiei decedatului, in orice loc. Nu este gresit ca rudele sa se adune intr-un loc ca sa poata fi oferite condoleantele, insa nu in scopul de a manca. Mancarea ar trebui preparata doar pentru membrii cei mai apropiati ai familiei decedatului; este makruh pentru ei sa ofere mancare si altora.

Nu este nevoie sa se stranga bani de la toti,cu exceptia cazului in care familia respectiva este saraca, caz in care i se poate darui bani din fondurile de zakat.

Nu este permis sa se sacrifice o oaie,fie ea din averea decedatului sau a altcuiva. Dar daca este nevoie sa se prepare mancare pentru familia decedatului, din unul sau mai multe animale, atunci nu este nimic rau.

Adunarea acestor pietricele si rostirea de dhikr in timp ce sunt adunate si puse pe mormant este o inovatie ( bid'ah) blamabila, care trebuie denuntata si la care trebuie sa se renunte.

Ridicarea glasului plangand si lamentandu-se, lovirea obrajilor si elogierea decedatului sunt Bid'ah si actiuni din jahiliya (epoca preislamica).Este relatat intr-un hadith ca profetul sallaAllahu aleyhi wa sallam a spus: " Nu este unul dintre noi cel care-si loveste obrajii, isi rupe hainele sale si striga cu strigatul jahiliiyei."
(Relatat de Bukhari, 1294, Fath 3/163; Muslim, 103; Ahmad, 1/244)

Purtarea hainelor negre ca semn de doliu pentru decedat este bid'ah; insa sotiile decedatului ar trebui sa evite hainele luxoase sau impodobirea cu bijuterii,machiaje si parfumuri in perioada de doliu.

Este o inovatie (bid'ah) de asemenea ca femeia sa evite sa implineasca treburile si activitatile zilnice; vaduvele pot prepara mancare, curata casa, spala vasele, rufele, etc. Nu este nimic rau in aceasta.

Si Allah stie cel mai bine!

Traducere de pe site-ul islam Q&A

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu